آموزش لینک بیلدینگ

ریپورتاژ آگهی چیست

ریپورتاژ آگهی چیست

به گزارش شهر وبمستر ( ریپورتاژ به فرانسوی: Publireportage) به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور کنند که یک گزارش بی‌طرف به آن‌ها ارائه می‌شود، در حالی که آنچه آن‌ها می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آن‌ها است. اصطلاح ریپورتاژ آگهی برای اولین بار در سال ۱۹۴۵ به ادبیات انتقادی رسانه‌ها اضافه شد. به دلیل اعتماد مخاطبان به رسانه‌ها، ریپورتاژ آگهی‌ها بسیار مؤثر است و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه ریپرتاژ آگهی‌ها تصویب شده و می‌شود. دیوان بین‌المللی تجارت، در قانون آگهی‌های خود که در سال ۱۹۹۷ به تصویب رسانده، خواهان مشخص کردن تبلیغات می‌شود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند

در سال‌های اخیر مواردی برجسته از این پدیده در تلویزیون دولتی ایران مشاهده شده که از جمله می‌توان از برنامه عمو پورنگ که داریوش فرضیایی آن را تهیه کرده نام برد. از آن گذشته، موارد دیگری از ریپورتاژ آگهی در رسانه‌های ایران وجود دارد که منتقدان را وادار کرده خواهان تصویب قوانینی برای مقابله با رپرتاژ آگهی‌ها شوند.

ریپورتاژ در سئو

امروزه نیز بعد دیگری از ریپورتاژ را در فضای اینترنت مشاهده می‌کنیم؛ به گونه‌ای که یک مقاله در قالب یک پست عادی به یک سایت اضافه می‌شود که در حالت عادی یک مطلب معمولی یا خبری است. اما در اصل یک متن کاملاً تبلیغاتی است که کاملاً سازمان یافته و با اهداف تبلیغ یک محصول یا یک سایت است که شامل چندین لینک به سمت وب‌سایت تبلیغ‌کننده است. هم‌اکنون سایت‌ها و شرکت‌هایی هستند که در قبال ثبت ریپورتاژ آگهی مبالغی نیز از شرکت تبلیغ‌کننده دریافت می‌کنند. در SEO (بهینه‌سازی موتور جستجو) ریپورتاژ آگهی برای دریافت لینک‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با ایجاد بک‌ لینک دایمی و دریافت ترافیک اجرایی در نهایت باعث افزایش رتبه سایت‌ها در گوگل می‌شود. همچنین ریپورتاژ یکی از بهترین روش‌های بازاریابی در اینترنت می‌باشد که به وسیله آن قادر خواهید بود تا اخبار خود را در برترین رسانه‌ها منتشر نمایید.

بهترین پلتفرم های انتشار ریپورتاژ آگهی در ایران

شهر وبمستر خدمات ریپورتاژ دایمی

در ایران

در ایران معنای ریپورتاژ آگهی متفاوت است؛ در ریپورتاژ آگهی سایت‌های ایرانی عموماً وب‌سایت یا اپلیکیشن آنلاین به دیگران معرفی می‌شود؛ این معرفی عموماً با گرفتن یک بَک‌لینک همراه است. این مفهوم در وب‌سایت‌های خارج از ایران با عنوان Review شناخته می‌شود. همچنین در ایران افراد زیادی برای اینکه رتبهٔ گوگل وب‌سایت‌شان را افزایش دهند از این تبلیغات استفاده می‌کنند.

منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن