کسب و کار اینترنتی

ایده های ناب فروش اینترنتی

ایده های ناب فروش اینترنتی

کسب درآمد اینترنتی و کسب کار اینترنتی از موضوعات بسیار مهم این روز ها است، که روز به روز مهم تر هم می شود. همان طور که می دانید از گذشته تا کنون درآمد زایی در زندگی همه انسان ها مسئله بسیار مهمی بوده است. در کشور هایی مثل کشور خودمان ایران که  نرخ بیکاری درصد خیلی بالایی دارد و بیش تر کسانی که فارغ التحصیل می شوند در پیدا کردن شغل مناسب همیشه مشکل دارند؛ روی آوردن به کسب و کار اینترنتی بسیار زیاد شده است، و اکثرا به دنبال راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی می روند.

با گذشت زمان و رشد تکنولوژی، کسب و کار های اینترنتی بسیار افزایش و کسب و کار های فیزیکی کاهش یافته است، و اکثر افراد با پتانسیل بسیار بالای کسب وکار های اینترنتی آشنایی پیدا کرده اند. بعضی از افراد به محض این که با این کسب و کار های اینترنتی  آشنا می شوند، سریع دست به بر پا کردن کسب و کار اشتباهی می زنند، که در آخر با شکست مواجه می شوند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم شما را با ایده های ناب فروش اینترنتی که در ایران از درآمد  خوبی برخوردارند،  بیش تر آشنا کنیم، تا شما عزیزان با دانش کافی به راه اندازی این کسب و کار های اینترنتی بپردازید. هم چنین به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که پیش از این که بخواهید از ایده های ناب کسب و کار اینترنتی استفاده کنید، در صورت عدم داشتن دانش و پیش نیاز های کافی و ضروری مربوط به آن ایده، با متخصصین  و مشاورین این حیطه مشورت کنید؛ زیرا بعضی از این ایده های ناب نیاز به داشتن علم  در زمینه کسب و کار اینترنتی دارند.

ایده های ناب فروش اینترنتی

هم اکون توجه شما را به معرفی 20 ایده ناب کسب و کار اینترنتی جلب می کنیم.

1. تولید و فروش پادکست های صوتی

اگر شما دارای تخصصی  در حیطه ای هستید و مایلید که از آن راه  به  درآمد برسید، اما علاقه ای به  نوشتن  ندارید و برای شما نویسندگی کار سختی است، می توانید با ضبط کردن آموزش خود، به آسانی، آن را به صورت پادکست در وب سایت های فروش پادکست قرار دهید و درآمد زاییی کنید. اگر که قصد دارید بین گزینه های فروش اعم از: فروش کتاب هاب الکترونیک، فروش دوره ویدئویی و فروش پادکست یک کدام را انتخاب کنید، به شما  توصیه می کنیم که  دوره های ویدئویی بهترین انتخاب است؛ زیرا به جهت انتقال دادن روان و توضیح دادن مدرس روی عکس ها، فروش دوره های ویدئویی پر فروش ترین  محصولات آموزشی محسوب می شود.

2. همکاری در فروش

اگر که در زمینه فروش محصولات، تخصص و علاقه  دارید، اما دارای محصولات یا خدمات برای فروش نیستید. می توانید با به فروش رساندن محصولات و خدمات بقیه افراد، به پورسانت و درآمد برسید. فروش کالا و محصولات دیگران و  همکاری در فروش یکی دیگر از ایده های ناب فروش اینترنتی محسوب می شود. در حال حاضر  دوره  بازار یابی به صورت فیزیکی  و راه افتادن در پیاده روی ها برای به فروش رساندن کالا  به پایان رسیده است.  اکنون  افراد به آسانی می توانند در شبکه های اجتماعی خود، لینک کالا ها و خدمات دیگر افراد را، با دوستان خود به اشتراک بگذارند و از این راه به درآمد برسند. هم چنین  چند وقتی است که سایت  دیجی کالا نیز سیستم مشارکت در فروش را  راه اندازی کرده و بین 2 الی 10 درصد از فروش محصول را به صورت پورسانت به بازار یابان حود می دهد.

برای استفاده از این ایده ناب کسب و کار اینترنتی فقط کافی است که نام خود را در این گونه سایت ها به عنوان بازاریاب، ثبت کنید، و لینک کالا ها را در شبکه های مجازی خود انتشار دهید.  پس از این که موفق به فروش محصولی شوید،  پورسانت در حساب کاربری شما  قرار داده می شود و  پس از این که مبلغ به حد نساب معین شده از طرف فروشگاه رسید، شما قادر هستید که آن را برداشت کنید.

3. نوشتن اپلیکیشن تلفن همراه

همه این روز ها از گوشی های همراه بسیار استفاده می کنیم و  برنامه های تلفن همراه طرفداران بسیاری دارد.   اکثر بازدید کنندگان وب سایت ها  از طریق گوشی های همراه هستند، این آمار  به تازگی توسط گوگل  منتشر شده است. این آمار  نشان می دهد که گوشی همراه تبدیل به وسیله ای شده است که کاملا اکثر نیاز های مردم  را رفع می کند و دیگر  افراد استفاده چندانی از کامپیوتر ها و لپ تاپ ها نمی کنند و بسیار از آن ها دور شده اند. بنا بر این با چنین وضعیتی، کسانی که تسلط کاملی در برنامه نویسی اندروید و آی او اس دارند، فرصت  بسیار خوبی در اختیار دارند، تا بتوانند کسب درآمد کنند. برنامه نویسان در حوزه تلفن همراه به آسانی  می توانند به تولید  اپلیکیشن یا برنامه های بازی محور خود  بپردازند و با قرار دادن آن ها  روی پلتفرم ها مثل کافه بازار، به فروش برسانند.

به این نکته توجه کنید که اگر دارای دانشی در این زمینه نیستید ولی دوست دارید که آن را یاد بگیرید، به هیچ وجه نگران نباشید، زیرا با یاد گرفتن زبان برنامه نویسی مد نظر خود و کسب کردن کمی تجربه به راحتی می توانید، از این راه درآمد زایی کنید.

4. وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی یکی دیگر از ایده های ناب فروش اینترنتی محسوب می شود، که افراد زیادی در دنیا از این راه به کسب درآمد می پردازند. به طور کلی و خلاصه به تولید محتوای با کیفیت در زمینه ای که به آن تمایل و علاقه بسیاری دارید، وبلاگ نویسی گفته می شود. هم چنین شما می توانید در زمینه خاصی که تخصص کافی و لازم را دارید، به تولید محتوای آن بپردازید و وبلاگ نویسی کنید. فقط کافی است که یک وبلاگ راه بیندازید و در آن تولید محتوای سئو شده در زمینه مد نظر را شروع کنید. هم اکنون توجه بسیار و ویژه موتور جست و جوی گوگل بر روی محتوای نوشتاری است. بنا بر این شما با تولید محتوای با کیفیت و داشتن  کمی حوصله، می توانید به وبلاگی در صفحه اول جست و جو گوگل برسید، و از این روش نظر بازدیدکنندگان زیادی را جلب کنید. پس از این که روی وبلاگ شما ترافیک زیادی ایجاد شد، آن وقت قادر هستید با روش های گوناگون به درآمد خوبی برسید.

به طور مثال می توانید تبلیغات کلیکی در وبلاگ خود قرار دهید؛ یا این که جایگاهی را برای بنر تبلیغاتی در وبلاگ خود در نظر بگیرید و آن را به اجاره بدهید،  هم چنین می توانید در سیستم های همکاری در فروش شرکت کنید و  زمانی که فروشی از راه وبلاگ شما صورت گرفت، پورسانت آن را دریافت کنید. حتی شما قادرید  محصولاتی که خود تولید کننده آن هستید مانند، تم وب سایت، ویدئوی آموزشی، کتاب و … را به فروش برسانید. صبر و حوصله یک رکن اصلی در این کسب و کار است که نباید به هیچ عنوان فراموش کنید.

5. فروش کتاب الکترونیک

نوشتن کتاب الکترونیک و فروختن آن به مشتریان،  نیز یک روش  برای کسب درآمد به صورت اینترنتی است.  اگر که در زمینه ای تخصص و دانش کافی دارید، با نوشتن و اشتراک گذاشتن آن می توانید به کسب درآمد خوبی برسید. پس از نوشتن کتاب الکترونیک مورد نظر خود، می توانید با استفاده از وب سایت های فروش کتاب الکترونیک، آن ها را به فروش برسانید. هم چنین می توانید در وبلاگ خود به راحتی به فروش کتاب هایتان بپردازید. اما اگر از وبلاگ پر بازدیدی برخور دار نیستید و دارای چند کتاب هستید، پیشنهاد می کنیم که از فروشگاه های آماده بهره ببرید. نکته قابل توجه این است که انتخاب موضوع کتاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بنا بر این فروش در همه شاخه ها، بالا و یکسان نیست.

6. فروش خدمات و محصولات در اینستاگرام

اگر می خواهید یک کسب و کار اینترنتی فوق العاده در شبکه های اجتماعی راه اندازی کنید، اینستاگرام،  یک شبکه اجتماعی عالی برای شما محسوب می شود. پس اگر دارای محصولات یا خدماتی برای فروش هستید و دوست ندارید از راه وب سایت آن ها را به فروش برسانید، اینستاگرام بهترین انتخاب برای شما است. در ادامه به روند کار با اینستاگرام اشاره می کنیم ولی در ابتدا همانند دیگر ایده های ناب اینترنتی، باید داشتن صبر و حوصله را فراموش نکنید.

اول از همه به ایجاد یک صفحه عمومی (یا همان Public page) با اسم برند خود در اینستاگرام بپردازید.سپس تصویر لوگو خود را به عنوان پروفایل بارگذاری کنید. حتما از نام و لوگوی قابل اعتماد و مناسب استفاده کنید. سپس در صفحه خود چند پست مربوط به کار  خود به همراه هشتگ های مرتبط با آن ها قرار دهید. این کار موجب می شود که مشتریان احتمالی ،  شما را دنبال (یا همان Follow) کنند.

در ادامه وقت آن است،  صفحاتی  که با برند های مشابه در حوزه کاری شما فعال هستند، را دنبال کنید، و هم چنین کسانی که  این صفحات را فالو دارند را نیز دنبال کنید، زیرا این کار موجب می شود تا افراد علاقه مند به محصولات شما، صفحه شما را دنبال کنند، و  امکان دارد در آینده مشتری شما شوند و محصولات شما را خریداری کنند. نکته ای که باید به آن  حتما دقت کنید این است که، پروفایل خود را به حالت تجاری (Business ) در بیاورید.

7. فروش لباس آنلاین

فروش اینترنتی

فروش لباس به صورت آنلاین یکی دیگر از کسب و کار های اینترنتی است که شما می توانید در صورت علاقه به فروش در حوزه لباس و پوشاک به راحتی از این فرصت استفاده کنید و درآمد خوبی را به دست آورید. ممکن است تا کنون به جهت عدم شرایط مالی خوب، قادر به رهن یا اجاره مکانی برای فروش لباس نبوده اید، اما حال می توانید به آسانی و با هزینه ای کم یک فروشگاه آنلاین بر پا کنید. سپس محصولات و پوشاک خود را به فروش برسانید.

8. خدمات ترجمه

انجام دادن پروژه های ترجمه یکی دیگر از روش های کسب درآمد اینترنتی است. اگر که تسلط کاملی به هر یک از زبان های خارجی دارید، می توانید به راحتی خدماتی در این زمینه عرضه  و درآمد زایی کنید. شما اگر  دوستانی دارید که همه با هم  به یک زبان خاص اللخصوص انگلیسی تسلط دارید، می توانید برای خود یک وب سایت ایجاد کنید و در آن به راحتی سفارش ترجمه کتاب، فیلم یا حتی متن را قبول کنید، یا حتی به تنهایی می توانید نام خود را در وب سایت های فریلنسری مانند پونیشا،  ثبت کنید، و پروژه های  ترجمه پیشنهادی خود را دریافت کنید.

9. فروش بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار

فروش-اینترنتی

اگر که تجربه  و دانش خوبی در زمینه فروش بلیط دارید می توانید از این کسب و کار اینترنتی پر سود یعنی فروش بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار به صورت آنلاین،  استفاده کنید. شما با به راه انداختن یک سایت فروش بلیط، شروع به بازاریابی و درآمد زایی کنید. توجه کنید که اگر  دارای دانش کافی در مورد سئو و دیجیتال مارکتینگ نیستید پا به این کسب و کار اینترنتی نگذارید، زیرا شرکت های بسیار بزرگی در این زمینه فعال هستند که رقابت زیادی با هم دارند.

10. راه اندازی پلتفرم فریلنسری

همان طور که از وضعیت  بد اقتصادی و شغلی ایران با خبر هستید، تعداد فریانسر ها هر روزه در حال گسترش است. بنا بر این ایده بعدی برای یک کسب و کار اینترنتی  که می توان به شما داد، ایجاد یک پلتفرم برای کار فرمایان و فریلنسر ها است.

11. خرید و فروش دامین سایت

روش کار در این ایده ناب کسب و کار این گونه است که، اول از همه باید شروع به ایجاد دامین هایی کنید که حس می کنید دارای پتانسیل فروش بالایی هستند، یا این که می توانید این دامین ها را از دیگران خریداری کنید. و  بعد این دامین ها را با قیمت بسیار عالی می توانید به کسانی که خواستار آن ها هستند، بفروشید. این کسب و کار شبیه  به خرید و فروش خطوط گوشی های همراه است. ولی فرق آن این است که در کسب و کار خرید  و فروش دامین سایت  رقبای کم تری وجود دارد و سرمایه کم تری را نیز می خواهد. شما برای به فروش رساندن دامنه های خود می توانید آن ها را در وب سایت هایی که با عنوان خرید و فروش دامنه کار می کنند، آگهی کنید. توجه کنید،  دامنه ای را که قصد خرید آن را دارید از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

12. برگزاری کار گاه های آموزشی و سمینار

اگر در زمینه ای متخصص هستید، می توانید کار گاه های آموزشی و سمینار  برگزار کنید و از این راه درآمد قابل توجهی کسب کنید. شما تنها کافی است که یک سالن را برای چند روز اجاره کنید،  بعد از آن به ثبت رویداد خود در وب سایت هایی مثل Evand بپردازید، و در شبکه های مجازی شروع به آگهی کردن رویداد خود کنید؛ تا بلیط های شما به فروش برسد. دقت کنید که  دو الی سه هفته قبل از روز برگزاری سمینار رویداد خود را به ثبت برسانید، تا ظرفیت ها در فرصت بیش تری پر شوند.

13. خدمات مشاوره آنلاین

اگر شما مشاوری آموزش دیده هستید، می توانید مشاوره ای عالی به مشتریان خود بدهید؛ مشاوره در زمینه کسب و کار، مشاوره ارتباط، مشاوره فنی و… را می توانید ارائه دهید. برای این که اعتماد مشتریان خود را بیش تر جلب کنید باید یک وب سایت معتبر به همراه تجربیاتی مفید ایجاد کنید. استفاده از شبکه های مجازی برای جذب مشتری بهترین راه است. هم چنین اگر در روان شناسی تخصص دارید، با عضویت در سایت های مشاوره می توانید درآمد زایی کنید. فرق بین مشاوره حضوری با اینترنتی در این است که شما به آسانی می توانید به مشتری های خود در دیگر شهر ها هم مشاوره بدهید و پول دریافت کنید.

14. ادمین شبکه های اجتماعی

همه می دانیم که تعداد افردای که روزانه به شبکه های اجتماعی می پیوندند در حال افزایش است، و بعضی از این افراد برای فروش محصولات و خذمات خود وارد این شبکه ها می شوند. پس اگر با چنین فضاهایی آشنایی کامل دارید، می توانید در این شبکه های مجازی شروع به کسب درآمد کنید. زیرا شرکت ها و کسانی هستند که ازفرصت کافی برای مدیریت شبکه مجازی خود، برخوردار  نیستند؛ به همین جهت در پی ادمین های خبره هستند تا قسمتی از کار های آن ها را بر عهده بگیرند.

15. خدمات گرافیکی

بسیاری از افراد برای انجام دادن کار های گرافیکی خود در پی گرافیست های حرفه ای و خلاق هستند. پس اگر شما گرافیک ماهری هستید، می توانید به راحتی و به صورت آنلاین خدمات خود را عرضه کنید. برای ارائه دادن خدمات گرافیکی خود می توانید از سایت های فریلنسری استفاده کنید و یا این که یک صفحه اینستاگرام یا یک وب سایت راه اندازی کنید.

smm-tools/” target=”_blank” class=”elementor-button-link elementor-button elementor-size-sm” role=”button”> ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی

16. برگزاری وبینار

اگر که در زمینه ای دانش خاص و تخصصی دارید، می توانید برای انتقال دادن آن به افراد به صورت آنلاین سمینار یا کارگاه آموزشی برگزار کنید. در ابتدا در یک سایت مربوط به این حوزه ثبت نام کنید، و بعد شروع به انتشار لینک وبینار خود در شبکه های مجازی کنید.

17. فریلنسر نویسندگی

یکی دیگر از ایده های کسب و کار اینترنتی فریلنسر نویسندگی است؛ اگر که در نویسندگی مهارت خاصی دارید و از زمان بسیاری برخوردار هستید، می توانید هم اکنون در وب سایت های فریلنسری که در ایران وجود دارد ثبت نام کرده،  و پروژه دریافت کنید و از این کسب و کار به  درآمد زایی برسید.

18. فروش دوره های آموزش ویدئویی

هر کسی در یک زمینه تخصص دارد، که می تواند آموزش ویدئویی تولید کند و آن را بفروشد و کسب درآمد کند. در حال حاضر این دوره های آموزشی نسبت به دوره های حضوری از محبوبیت بیش تری برخوردار هستند و طرفداران زیادی را پیدا کرده است؛ زیرا این دوره های آموزش ویدئویی قیمت پایین تری از دوره های حضوری دارند.

19. تجارت الکترونیک

شما در فضای مجازی و وب قادر هستید هر چیزی را به فروش برسانید، پس اگر علاقه به کسب و کار اینترنتی دارید می توانید به راحتی یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید و محصولات و خدمات خود را در آن بفروشید.

20. فروش محصولات خود در فروشگاه های اینترنتی دیگر

یک راه خوب و آسان برای کسانی که دارای محصولات فیزیکی هستند این است که محصولات خود را در فروشگاه های اینترنتی مثل، بامیلو، ایسام و دیجی کالا به فروش برسانند، و از این راه به بسیاری از مشتریان در سراسر کشور دسترسی پیدا کنند.

منبع:https://seorooz.net/the-best-online-sale/

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن